آب آشامیدنی سالم، حقی برای همه!
نوشته شده توسط : آرام
آب آشامیدنی سالم، حقی برای همه!
 

دسترسی به آب آشامیدنی سالم و بهداشت از این پس یکی از حقوق اساسی انسان ها است.

سازمان ملل متحد، در یک قطع نامه غیر الزام آور با رای موافق ۱۲۲ کشور، رای ممتنع ۴۱ کشور جهان و بدون هیچ رای مخالفی، دسترسی به آب آشامیدنی سالم را یکی از حقوق اساسی انسان دانست.
اکنون میلیون ها نفر در جهان از جمله نزدیک به ۱/۵ میلیون کودک زیر پنج سال هر سال به سبب ابتلا به بیماری های ناشی از دسترسی نداشتن به آب پاکیزه و بهداشت جان خود را از دست می دهند.
قطع نامه سازمان ملل به ۸۸۴ میلیون نفر از مردم دنیا اشاره می کند که بنابر آمارهای سازمان ملل به آب آشامیدنی پاکیزه دسترسی ندارند. در این قطع نامه هم چنین گفته شده که ۲/۶ میلیارد نفر نیز به بهداشت دسترسی ندارند.
سازمان ملل دسترسی به آب پاکیزه و بهداشت را به عنوان پیش زمینه ای برای برخورداری از حق زندگی که یکی از حقوق اساسی انسان ها است دانسته و جامعه جهانی را به تلاش برای فراهم کردن این حق برای همه فراخوانده است.
 ایالات متحده آمریکا، انگلستان، کانادا و استرالیا در میان کشورهایی هستند که به قطع نامه رای ممتنع داده اند. آن ها می گویند که این قطع نامه، به توافق عمومی برای ایجاد قوانین جهانی مربوط به آب که قرار است در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو به بررسی گذاشته شود، آسیب می رساند.
 





:: بازدید از این مطلب : 610
|
امتیاز مطلب : 384
|
تعداد امتیازدهندگان : 125
|
مجموع امتیاز : 125
تاریخ انتشار : 16 شهريور 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: